Vrste GF prehrane 2016-12-02T21:23:56+00:00

 Koje vrste bezglutenske prehrane postoje?

quinoaPrirodna bezglutenska prehrana je zdravija verzija bezglutenske prehrane. Tu su uključene žitarice koje prirodno ne sadrže gluten, uključene su mahunarke, ali se izbjegavaju loša ulja, margarini, soja i industrijske prerađevine prepune šećera, modificiranog škroba i drugih aditiva. Dozvoljena su brašna bezglutenskih žitarica, s preporukom da kruhove pravite sami uz kiselo kvasanje (fermentaciju) prilikom čega se teško probavljive komponente razgrađuju i postaju lakše za probavu, te da žitarice i mahunarke natapate preko noći prije kuhanja.

Pročitajte više na:
Istine i laži o hrani – Gluten
Istine i laži o hrani – Bezglutenske paleo i LCHF namirnice

 

Konvencionalna bezglutenska dijeta, koja se službeno prepisuje osobama oboljelim od celijakije (koja je u medicinskoj praksi jedina priznata bolest nepodnošenja glutena) je prehrana koja se bazira se na bezglutenskim žitaricama i zamjenskim proizvodima koje možete naći u većim supermarketima. Međutim to su opet industrijske prerađevine (kruhovi, peciva, tjestenine, keksi, kolači) koje sadrže pšenični škrob, GMO soju i kukuruz, glukozno-fruktozni sirup, hidrogenizirane masti, zgušnjivače, stabilizatore, konzervanse, zaslađivače i razne druge toksične sastojke.

U odabiru i kupnji takvih bezlutenskih proizvoda preporučujemo dodatan oprez, birajte one sa što kvalitetnijim sastojcima. Također, ti proizvodi trebali bi se konzumirati u ograničenim količinama, povremeno a ne na njima bazirati svoju bezglutensku prehranu.

 

Eliminacijska-provokacijska dijeta, po metodi ”vlastite kože”, podrazumijeva izbacivanje iz prehrane namirnica sa glutenom na neko vrijeme, najmanje mjesec dana a bolje i duže. Ako u tom periodu dođe do poboljšanja zdravlja odnosno do povlačenja simptoma koji muče, učinjena je polovica posla – eliminacijski dio. Zatim se prelazi na provokacijski dio. To znači ponovo početi jesti te namirnice koju su se izbacile i prati reakcija tijela. Ako dođe do pogoršanja, odnosno vrate se stari simptomi, tada se potvrđuje osjetljivost na gluten i da se mora trajno izbaciti iz prehrane.

Najčešći simptomi su bolovi u trbuhu, proljev, naglo mršavljenje, umor, nedostatak energije i anemija, ali simptomi mogu biti i mnogi drugi.

Pročitajte više na:
Istine i laži o hrani – Osjetljivost na gluten iz žitarica
Istine i laži o hrani _ Nepodnošljivost glutena uzrok mnogih bolesti

 

paleoPaleo prehrana je prirodan i zdrav način prehrane koji se bazira na pravoj, cjelovitoj, izvornoj hrani. Paleo prehrana bazira se na prehrani namirnicama sličnim onima koje su jeli naši preci iz paleolitika, a koja nije industrijski prerađena, i time puna kemikalija i genetski modificirana.

Glavna ideja Paleo prehrane je izbacivanje namirnica koje izazivaju upalne procese, iritiraju crijeva, dovode do neravnoteže hormona i inzulinske rezistencije. To znači da se izbacuju iz prehrane sve žitarice, sve mahunarke (grahorice), industrijski procesirani mliječni proizvodi, te šećer, industrijska biljna ulja, margarini i općenito procesirana hrana iz supermarketa.

Na Pelo prehrani jede se povrće (puno više povrća nego što je uobičajeno), meso, ribu, jaja, voće u količini koju podnosimo, domaće prirodne mliječne proizvode ako ih podnosimo, a kruhove i peciva pečemo od brašna orašastih plodova i sjemenki. Koriste se prirodne masnoće kao što su maslinovo ulje, maslac, svinjska mast (i druge životinjske masnoće) te kokosovo ulje.

Pročitajte više na:
Istine i laži o hrani – Paleo LCHF piramida prehrane